keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 247/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr. 70"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 247/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr. 70"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12211/13.05.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.18/2009, actualizată, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 25 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr.70";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr.70", conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 25 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr.70", cu Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Calea Martirilor 1989, nr.70

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Calea Martirilor 1989, nr.70 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Calea Martirilor 1989, nr.70 NUMĂR PROIECT 100/68 – MAR 70 A.B. DATE TEHNICE Anul construirii 1988 Regim de inălţime S+P+4 Număr apartamente 31 Suprafaţa construită 491 mp Suprafaţa construită desfăşurată 2455 mp Aria utilă totală 2060 mp Sistemul constructiv panouri mari prefabricate INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 616.026,00 lei (C+M – 536.933,00 lei). din care:

Valoare cheltuieli eligibile 569.579,13 lei. Valoare cheltuieli neeligibile 46.446,87 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 341.747,48 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) 113.915,825 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 113.915,825 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 23.223,435 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari 23.223,435 lei. DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ  

 

Atasament: Anexa_1_Mart.70.pdf

PROIECT NR. 100/68-MAR 70 REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 SC A+B Amplasament Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 SC A+B Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T.+C.S. E IANUARIE 2013

FOAIE DE CAPAT Denumirea proiectului Amplasament Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proiectant general Numar proiect Faza de proiectare Data REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 SC ATB Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr.1 Asociatia de proprietari din B-dul, Calea Martirilor 1989, nr. 70 SC A+B S.C, PROIECT C&A SRL, Timisoara, str. Lotusului, nr. 23 ing. PALADE Cristian d | Mem A TĂRIA

BORDEROU „ Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de control al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C -Siguranţă la foc Caiete de sarcini „ Piese desenate Plan de incadrare în zona Plan de situatie Plan subsol Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada principala existenta/propusa Fatada lateral dreapta existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Tablou tamplarie Detalii de executie

MEMORIU TEHNIC 1,DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Martirilor 1989 , nt. 70 SC A+B Amplasament Timisoara, B-dul. Calea Martirilor 1989, nr. 70 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Martirilor 1989 , nr. 70 SC A+B Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza PT+CS. 2. DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla intr-un cartier important al orasului situat in zona de sud cunoscut sub denumirea zona Girocului. Majoritatea imobilelor de locuinte din acest cartier au un regim de inaltime S+P+4 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime S+P+4, are forma in plan simetrica, este un tronson de mijloc- colt tesit si are 2 scari. Este compus din 31 apartamente din care: 2 apartamente cu o camera, 2 apartamente cu 2 camere, 26 apartamente cu 3 camere, 1 apartament cu 4 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sistematizate prin urmatorii parametrii: Y Temperatura aerului: = media lunara minima: -(1+2)'C in ianuarie; - media lunara maxima: +(21+23)"C in iulie; - temperatura minima absoluta: -35,3"C in ian. 1963 - temperatura maxima absoluta: +41,0'Cin aug. 1952 Precipitatii; , - media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 80+88 mm in iunie - cantitatea maxima in 24h100 mm Vantul: - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054 -77.

Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila în straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Seismicitatea In conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura Bo = 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta si clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “C” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA II -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta. Imobilul a fost construit in anul 1988. Arhitectura Imobilul are functiunea de locuinte la etaje, parterul fiind comercial. Regimul de inaltime este S+P+4, are forma in plan simetrica, este un tronson de mijloc-colt tesit si are 2 scari. Este compus din 31 apartamente din care: 2 apartamente cu o camera, 2 apartamente cu 2 camere, 26 apartamente cu 3 camere, 1 apartament cu 4 camere. acoperisul este de tip sarpanta la scara a si terasa la scara b, iar invelitoarea este din tigla respectiv membrana bitumioasa Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de Fatada principala este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe fasii verticale de latime mare la etaje. Pe fatada sunt 3 balcoane. Fatada este fara degradari vizibile. Fatada posterioara este realizata cu beton aparent cu textura rugoasa. Pe fatada sunt 3 balcoane. Fatada este fara degradari vizibile. In stanga constructia este separata cu rost fata de cladirea invecinata Fatada laterala dreapia este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe zone reduse la etaje. Pe fătado este 1 balcon. Fatada esie fara degradari vizibile. % A Finisajele interioare: la casa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala in casa scarii este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, peretii subsolului sunt nefinisati. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie metalica. Usa secundara de acces in cladire este din tamplarie metalica. Imobilul are 27 balcoane.

Structura Cladirea are stractura de rezistenta din panouri mari prefabricate Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 3.6, 3 resp 3.6, 3, 2.4 m si deschideri de5.4m Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane, Infrastructura este alcatuita din perctii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton realizat monolit Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime, Planseele sunt din panouri mari de 13 cm din beton armat prefabricat, scarile sunt cu o rampa din beton armat prefabricat, iar acoperisul este de iip sarpanta la scara a si terasa la scara b. Utilitati Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este buna. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica buna . Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute in ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, în multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei. Deficientele cele mai frecvente au fost: O Graifuirea (indoirea) mustatilor de imbinare intre panourile unui nivel si urmatorul U Betoane cu segregari in centuri si monolitizari O Rezemari defectuoase ale planselor pe peretii interiori [1 Izolatia termica din rostul vertical, la peretii exteriori, deteriorata OI Izolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii -oxistenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fera aparitia unor degradari in elementele infrastructurii; -existenta unui normativ de proiectare antiseismica-P100/1981 -asigurarea unei rigiditati constante, fara schimari bruste de la un nivel la altul; Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton, Punti termice mai apar si la zonele de monalitizare intre panouri, Starea tehnica a terasei este fara degradari vizibile si fara infiltratii, Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Planseul peste subsol nu este prevazut cu termoizolatie. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 27 logii/balcoane ale imobilului 17 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 10 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3. DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3.1 Principiile care au stat la baza alegerii solutiei Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime. La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 om termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu 8 cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacarneral si geam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau balcoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ea substituie alte operatii precum:-1) termoizolarea placii balconului/logiei pe ambele parti- astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 cm si refacerea tuturor straturilor- pentru balconul de sub- termoizolarea cu polistiren extrudat de 5 cm de la interior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra , 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut tnodernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece in cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante Termoizolarea planseului peste subsol se face cu polistiren de 5 cm grosime, Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol, Acesta se prelungeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm, Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face cu menţinerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecție, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 cm protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm. 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistem termohidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei,B) indepartarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatiei si a termoizolatiei existente in cazul in care termoizolatia are acumulari de apa insemnate si dispunerea termoizolatiei de 12 am din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi, Toate straturile vor fi conform detaliilor si caistelor de sarcini Pentru reabilitarea instalatiilor se au in vedere urmatoarele lucrari:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolatiei este degradata sau lipseste.

8 La cladirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului initial al cladirii parterul nu se termoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepție, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu reabilitarea termica a acestora, se poate depune un proicet pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciale de la parter". La acestea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelor de la primul nivel de locuinte respectiv zona aferenta de casa scarii si o portiune de 50 cm sub planseul de peste parterul comercial in zonele in care nu exista partile vitrate ale magazinelor, Nu se pune problema termoizolarii planseului peste parter. 9 La blocurile care au zone realizate cu caramida aparenta nu se va monta termosistemul decat dupa inlaturarea totala a caramizii aparente deoarece aceste zone prezinta un risc mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosistemul ducand la pagube insemnate si posibile accidente 10 La blocurile care au panourile realizate cu amprentare de suprafata, termosistemul se va realiza în 2 etape, în prima se for aduce si acele zone în acelasi plan prin montarea unui polistiren de densitate mai mare si apoi se va aplica termosistemul de 10 cm asigurandu-se prinderea sigura intre cele doua. 11 Finisajele propuse vor fi in culori deschise conform caietelor de sarcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica initiala a imobilului 3.2 DESCRIEREA LUCRARILOR PRECONIZATE Descrierea lucrarilor de baza (lucrari de interventie prevazute la art.4 lit. a)-d) din Ordonanta de Pentru reabilitare se propun urmatoarele lucrari: 1 lzolarea termica a peretilor exteriori (excepiand peretii de la rosturi), inclusiv a parapetilor de ia iogii, balcoane si a aticului, cu termosistem cu polisfiren expandat ignifugat de fatada cu o grosime de 10 cm respectiv cu 8 cm polistiren extrudat la soclu avand urmatoarele caracteristici tehnice minimale, al) polistiren expandat ignifugat (EPS)-pentru camp curent fatada opaca: Efortul de compresiune al plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) Rezistența la tracțiune perpendiculară pe feţe - TR Codul de-identificare conform SR-EN 13163:2009 este: EPS100 — EN 13163 — TZ — L2 — W2— S2=:P4=BS 150 = CS (10) 100=D5'(N) 2 DS (70,-)2 - TR-120 -clasa de rezistenta la foc B-s2,d0, conform SR-EN:13501-1+A1-2010 min. 80 kPa a2) polistiren extrudat ignifugat (XPS)-8 cm pentru soclu: Codul de identificare conform SR-EN 13163:2009 este: XPS-EN 13164-TI-DLT(1)5- CS10/Y)300-WL(T0.7-WD(V)3-MU150-FT2 -clasa' de. rezistenta la -foc B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010 b) vată minerală bazaltică (MW): Rezistenţa la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor la o deformație de |min. 30 kPa 10% - CS(10/Y Rezistența la tracțiune perpendiculară pe feţe - TR min, 10 kPa

Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW — EN 13162 — T3 — DS (T+) — CS (10/Y) 20 - TR 10 — WS -clasa de rezistenta la foc Al, conform SR-EN 13501-1+Al- 2010 “utilizata pe fasii de 30 cm latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porțiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segrepat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafețelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum şi a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform 1A Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "T" conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din planscle de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golutile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata ininerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si rigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului. La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii. | | | |

* Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute in sistemul termoizolant cu profil a pu . Aa * br + | din PVC si aripioare de 10 em din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. | | Se considera incluse in sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile au apar explicit în listele de cantitati. 2 Inlocuirea tampiariei din leran si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si inlocuirea usilor de acces în ciadire cu usi din PVC cu geam termoizolant. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitiveffante(grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa - Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după i operațiunile de rectificare a suprafeței suport - La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziţia, numărul şi distanţele între şuruburile de ancorare indicate de producător. Se va face conform tabloului de tamplarie din plansele de - După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei şi a glafului interior se va executa umplerea rostului ; i dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecția acestuia pe faţa de la interior şi de la — Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe fațadă a termoizolației şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei - După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea | infiltrației apei din precipitații între perete şi izolația termică -— Montarea și efectuarea probelor de funcționare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei E Comportarea la încovoiere din vânt Rezistenţa la deschidere-închidere repetată MONDE EA EEE Etanşeitatea la apă Permeabilitatea la aer ra Numărul minim de schimburi de aer Izolarea fa zgomot aerian Cerinţe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior; - Profil cu 5 camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oțel zincat; - Grilă de ventilație mecanică; 10

3 - Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E; - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior. Închiderea Balcoanelor/logiilor Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii. Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/prile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa, Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini. Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente, Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adiluce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pve dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb , Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 3 se inchide cu Tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o Zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb , Balconul tip 4 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb , Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun utmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica irapusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila'a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare, De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai marti de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare, 11

| | | | | 1 I | Proiectul 20 5 - B.du/ Colea lor 1555 Dr IO S- AT — PT A A ME e PREIEI E Ce Bl SERI, 4 Reabilitare termica planseu peste subsol A - Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste Stipol, APCSta se preluiigeste pe verticala pe E si pereti pe 30 cm, Temmosisteriul compact so realizeaza dia polistiren expandat ded om lipit cu adeziv si fixat mecanle cu dibluri care se protejeaza cu tencuială armată cu plasă din fire de stiolă, Codul de identificare pentru polistiren conform SR-EN 13163:2009 este: BPS100 — EN 13163 m - W2 - 82 — 4 — BA 150 — CS (10) 100 - DS (N) 2 DS (70, ) 2 - TR 120 «clasa de rezistenta ta foc B-52,d0, conform SR-EN — Finisajul va Al realizat sub forma unor zugraveli lavabile 3 Reabilitare termica planseu pod La planseul pod datorita dificultatilor tehnologice cauzate de prezenta aletnentelor de sarperita (popi si talpi) s-a alos vatiaota de menținorea stratului termoizolant existent, inclusiv a țapei de protecție, repararea ci, urimată de montarea unul strat termoizolant eficlent suplimentar realizat din 12 cm polistiren expandat protejat au o sapa dir beton armat de 4 cm Codul de idei ificare pentru pl TOR forma AR-EN 13163:2009 esto: EPS150 — EN 13163 - 1212 — 2 53-74 - BS 200 = CS (10) 150 DS (N) &DLT Q) 5 WL (TD) 2- WD (W) 5 «clasa de rezistența la fde B-s2,40, conform SR-EN ! Protectia termolzolatiei planseului peste ultimul nivel se va face on o sapa de grosime 4 cra attoata cu piasa 24/10, protejand talpile sarpantei de contactul cu betonul, constructorul va lua toafs mnasutile ca prosimea acesteia sa ru depaseasca 5-6 ci CARACTERISTICI POLISTIREN aaa IEI ETP IT TOT Efortul de compresiune a plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) 120

6 7 Lucratile constau in montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat acordul pentru acest tip de lucrare Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Concluziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 39/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L. VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei. Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica, 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti, Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 2 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 3 se inchide cu tamplarie pve dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 4 se inchide cu tamplarie pve dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb. Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand în vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare, 13

5 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Protectia termoizolatiei planseului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa 04/10, protejand talpile sarpantei de contactul cu betonul, Constructorul va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa nu depaseasca 5-6 em. AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr, cti: ing, OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (ST) - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare, La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (52) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 3 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a planseului pod prin menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 12 cm polistiren expandat protejat cui o sapa din beton armat de 4 cm Solutia 4 (84) - Sporirea rezistentei termice a placii peste subsol peste valoarea minima de 1,25 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009 si completata de 0G63/2012, prin fixarea, lipirea sau prinderea cu dispozitive mecanice a unui strat termoizolant realizat din placi din polistiren expandat de 5 cm grosime sau vata minerala Certificatul de performanta energetica atribuie -cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent CO2 anual de 36.05 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 87.08. -Ciadirea se incadreaza in clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din Concluziile auditului enrgetic: 14

61 Pachetul (P1) alcatuit din S1+82+83+S4 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 117830 kWh/an, in tone echivalent petrol, 149.49 tep reprezentand o reducere a consumului pentru incalzire cu 61.07%. Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent CO2Z este de 41719 kg/an 3.4 Durata preconizata a lucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 56 zile Durata perioadei de garantie a lucrarilor(aoi de la receptia terminarii 5 ani 4, CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse in opera vor avea cerintele minime de calitate certificate conform normelor legale. 5. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera. Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului. Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 135/2010 . La terminarea lucrarilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de santier in starea initiala. 6. ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerinţe de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerinţele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin e HG nr.300/2006 — cerințe minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile; e HG nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătăţii lucrătorilor, modificată; e HG nr.493/2006 — cerințe minime de securitate referitoare la protecția lucrătorilor expuşi la zgomot; e HG nr.971/2006 — cerințe minime privind semnalizarea de securitate; e HG nr.1048/2006 — cerinţe minime privind echipamentul individual de protecție; e HG nr.1051/2006 — cerințe de securitate la manipularea manuală a maselor; e HGnr.1091/2006 — cerințe minime de securitate pentru locul de muncă; HG nr.1146/2006 —cerinţe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; e HG nr.1218/2006 — cerințe minime de securitate la utilizarea agenților chimici; e HG nr.1876/2005 — cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibrații. De asemenea pe şantier se vor asigura cerințele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din Legea nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă modificată şi a normelor de aplicare ale acesteia aprobate prin HG nr.1425/2006 modificate. 15

6.2 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosistemului la fațadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenți. Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii şi subantreprenorii vor cfectua evaluarea acestor riscuri și stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare și de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale Nr, |Lucrări care implică riscuri|Identificarea riscurilor Crt. |Descrierea lucrărilor a d 1. |Montarea şi demontarea|Prinderea şi strivirea de maşinile de pe şantier; prinderea, schelei metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, Lucrarea se va executalprăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de ia înălțime; manual de o echipă delpăşirea în gol; alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi schelari specializaţi şi|nivel. autorizați intern. a 2. |Desfacerea tencuielii şi a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de placajelor ceramice exterioare| materiale şi obiecte; căderea de rmaieriale, obiecte de la la fațadă, în vederea aplicăriilînălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăloase, termosistemului. Lucrarea se _|întepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; 3. |Lucrări de tencuială exterioară | Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale cu mortar la reparaţiilelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; panourilor de fațadă, alcontactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; monolitizărilor dintre panouri, |microtraumatisme repetate; respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi şi planşeu subsol. Lucrările se execută manual de personal 4, Spălarea manuală ajCăderea de la înălțime; pășirea în gol; proiectarea de materiale tencuielilor la fațadă şi aşi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupții. plangeutui peste subsol. 5. |Demontarea confecțiilor| Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice de pe fațada bloculuilşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; (pentru. aer condiționat,|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; parapete . etc.). Tăierea se|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; contact oxecută cu polidiscul sau,|cu flacără. după caz, cu flacără. 16

10. 11. Termoizolarea pereților| Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale exteriori, soclului, aticului,|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; intradosului la balcoane şi|microtraumatisme repetate. planşeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. Prelungirea consolelor|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice prevopsite pentrujşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; aerul condiționat. Lucrarea se|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; execută prin lucrări de sudare|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; electrică. electrocutare prin atingere directă şi indirectă, Lucrări de demontare a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestrelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înfepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn și metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit. E Lucrări de înlocuire a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestrelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte și suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn și metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit . Demontarea şi remontarea|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; terasă şi desfacerea|contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin termoizolant existent. |alunecate, împiedicare, Lucrarea se execută manual de personal instruit. Repararea betonului de pantă Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate şilşi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel rectificarea suprafețelor. |prin alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual. 17

12, |Termoizolarea plangeului de|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale terasă şi a obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; balcoanelor cu polistiren|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; expandat, Lucrarea se execută|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin manual. alunecare, împiedicare. 13. |Strat de protecție a Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale termoizolației din polistirenişi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; cu şapă de 4 mm armată cujeontactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; plasă STNB. microtraumatisme repotate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 14, Refacerea straturilor de terasă|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale orizontală şi verticalăişi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; constituită din membrana|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; autoadezivă si hidroizolaţie|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin din membrana bituminoasă cu|alunecare, împiedicare. protecție de granule minerale Desfacerea şi refacerea|Proiectarea de materiale și obiecte; căderea de materiale, trotuarelor perimetrale|obiecte de la înălțime; microtraumatisme repetate; căderea la exterioare din beton. acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare; zgomot. Transport cu autobasculanta alPrinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de schelei metalice, materialelor|încărcare; traficul rutier; şi molozului, Încărcarea manuală şi|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mecanizată în auto almijloacele de încărcare; proiectarea de materiale și obiecte; materialelor şi molozului. căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 7, L. 63 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

64 Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificaţi la capitolul anterior, executanţii lucrărilor de construcţii de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate şi sănătate. Măsuri de protecție colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecția colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerințelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate, 64.1. Măsuri de protecție colectivă e Împrejmuirea și semnalizarea şantierului. e Roglementarea accesului pe șantier. e Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii, e Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securităţii muncii şi situațiilor de urgență. o Înterzicerea şi controlul consumului pe șantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. e Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare. e Asigurarea şi ținerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. e Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecție colectivă în defavoarea celor de protecție individuală, o Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerințele esențiale de securitate şi care sunt certificate și marcate cu marcajul european CE. e Interzicerea fumatului pe şantier şi amenajarea locurilor speciale pentru fumat. e Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru şantierele temporare și mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanțelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 * Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru asigurarea securității şi sănătăţii lucrătorilor expuşi la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe șantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. e Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. e Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenței electrice a prizelor de pământ. e Încredințarea exploatării utilajelor şi autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităţilor şi riscurilor la care acestea vor fi expuse. e Interzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. e Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice. 19

e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. e Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălțimea şi stabilitatea stivelor. e Utilizarea pe şantiere a utilajelor de construcții cu mijloace de senmalizare acustică la mersul înapoi. e Controlul accesului și staţionării riveranilor în zona de lucru, e Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. e Ținerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecție. e Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe şantier. e Crearea şi menținerea zonelor de siguranță în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat. e Desfășurarea activităților de prevenire şi protecție prevăzute de legislația în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnați sau servicii externe abilitate. 64.2. Mijloace calective de protecţie În timpul execuţiei lucrărilor, pe şantier vor fi la dispoziţie şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace coleciive de protecție: podefe de trecere pasarele, rampe cu mână curentă balustrade de protecție schele și eşafodaje plase de protecție îngrădiri diverse garduri de protecție parapete de protecție indicatoare și semnalizări de securitate (panouri) fize sau mobile iluminat de siguranță semafoare și lămpi cu lumină intermitentă bariere platforme de lucru e e ss o eo bobo gs Aplicarea măsurilor de protecție colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecție va fi asigurată de conducătorii direcți ai locurilor de muncă, iar ţinerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecţie Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecție în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate pria măsuri tehnice sau organizatorice. La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situațiile în care s-a pierdut calitatea de protecție a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut. 20

6.5 În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanenţă următoarele categorii de echipament individual de protecţie: e vestă reflectorizantă; » cască de protecţie; o salopetă de protecție; s bocanci cu bombeu metalic; e mănuşi de protecţie. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor exista în permanență: e căşti, antifoane; e cizme de apă-noroi; e ham sau centuri de siguranță; e pelerine; e ochelari de protecţie; e pălmare; e echipament de protecție pentru anotimpul rece; Suplimentar față de cele de mai sus, electricienii de pe şantier vor avea în dotare: e mănuși electroizolante de joasă tensiune; o cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuși cu scurtcircuitoare; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: e mănuși de sudură; e mască de sudură adecvată tipului de sudură; e cizme electroizolante; e șorţ de sudură; e alte tipuri de echipament, funcţie de lucrările de sudare pe care le au de executat, Ţinerea sub control a dotării, utilizării şi întreţinerii echipamentului individual de protecție se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate Potrivit legislației în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate și sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate și sănătate. 21

6.6 Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de șantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcţie de organizarea și dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulație şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de șantier, care sunt restricțiile de circulație în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecție pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări şi dezafectări, care sunt locurile de depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte etc. Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare, Modalităţi de depozitare a materialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare de către Beneficiar, În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulației pe durata de execuție a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent electric de forţă şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon și fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecția lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor. Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe toată durata execuţiei lucrărilor. Atunci când închiderea umui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operaţiunilor către toţi proprietarii afectați, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conilicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanență. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte şi cu respectarea cerințelor de securitate şi sănătate în muncă aplicabile. Pe toată durata execuţiei antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : e securitatea fiecărei persoane de pe şantier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; » luminile, barierele şi panourile de avertizare. Şantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice: - echipamentul de protecție obligatoriu; - regulile pe linie de securitate și sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; - limita zonei de securitate; 22

8.7 căderea de obiecte de la înălțime Spațiile şi facilitățile destinate organizării de şantier. Organizarea şantierului de construcţii trebuie să satisfacă toate condițiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcție de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători, Atenţie! Prezenţa femeilor în şantier presupune toalete separate. Se vor asigura spaţii special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru, Aceste spații vor avea posibilitate de încălzire în siguranță pe timp Se vor organiza spaţii pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor amenaja spații închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate și obligațiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcție de numărul de societăţi de construcție prezente pe şantier şi de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activității acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonare vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulație orizontale și verticale Condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalaţiilor de ridicat aflate pe şantier sau În vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanţe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din dărâmări, demolări și demontări Condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei elecirice generale Măsurile care privesc interacțiunile de pe şantier Obligații ce decurg din interferența ac șantierului şi în vecinătatea acestuia vităților care se desfăşoară în perimetrul În organizarea activității antreprenorului trebuie avut în vedere că activitățile de pe șantier se interferează semnificativ cu activitățile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: e lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanță de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spații mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; e lucrările vor îngreuna circulația autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; e activitatea se va desfăşura în prezenţa locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiți cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; e prezența copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităților de pe şantier; 23

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: se va colabora în permanenţă cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității şi beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesitățile locatarilor e se va acționa cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiţii rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; e se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistență medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunţa locatarii din bloc prin fluturași asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuției; se va insista şi asupra aşteptărilor antreprenorului de la locatari; o se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenția asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică și organizatorică; e se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra tiscurilor rezultate din altercaţii sau comportamente provocatoare față de locatari; e se va acorda o atenție deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe șantier; o se va acționa pentru limitarea contactelor dintre lucrători și locatari; în acest sens se vor asigura condiții sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; e se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziționeze alimente sau produse alimentare de la aceştia; e se va acorda o atenţie deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcții folosite la lucrări, inclusiv a funcționării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră şi luminoasă ale acestora; e se va organiza cu deosebită atenție activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe șantier, astfel încât să se prevină prezența în raza de acțiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor; e se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operații de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane ete.) în folosul locatarilor; e se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datorați vecinătății gospodăriilor locatarilor şi activităților casnice ale acestora. În interesul şi pentru siguranța locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizați sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acţiune a utilajelor ! Nu se apropie la mai puțin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe șantier ! Nu circule, dar mai ales să nu staționeze pe căile de circulaţie pentru autovehicule! Nu distragă atenția şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe șantier ! Discute eventualele probleme numai cu șeful lucrării ! 24

e Nuse urce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe şantier ! e Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecţie ! + Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! 6.9 Măsuri generale pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi în stare de 4 curățenie Peniru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi stare de curățenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: o Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de şantier, e Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulație şi în vecinătatea baracamentelor. e Menţinerea în perfectă e Interzicerea accesului pe o Verificarea sistematică a semnalizării de securitate și sănătate în muncă, O atenție deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de e Păstrarea stabilității o Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări, » Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers. e Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție a acţiunilor sistematice de control pe şantier. Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuţiilor concrete pentru menținerea ordinii şi efectuarea curățeniei la locurile de muncă Indicații practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate În acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident, Dintre aceste măsuri amintim: stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societății a responsabilităților pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; + instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; » pregătirea în fiecare formație de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formație şi înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat e urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare În organizarea activității de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele Y Victima nu se deplasează Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; “În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanța 25

e e x = 6 "N Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucțiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: 1. Isolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţile care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, ceniura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauții Y se urmăreşte menținerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; Y în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menține în poziția găsită, fără a încerca punerea în poziție normală; Y în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştienţă, Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victimei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existenţa circulației sângelui 4, Chemarea ambulanţei. Ambulanţa este chemată prin apel la 112. 5. Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanței Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, lucrătorii independenți sau persoanele temporare Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească a persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în rauncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligaţia generală a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea ar,319/2006 a securității și sănătății în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă îşi desfăşoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligaţi: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare natura activităţilor; b) să îşi coordoneze acțiunile în vederea protecției lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităților; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze. lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale. Ca modalități de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți, HG nr.1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, prevede următoarele modalități: 26

1. Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile înterne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situația în care mai mulţi angajatori își desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca. 2. Includerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini, 3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unităţi din exterior, care desfăşoară activităţi pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activităţile specifice întreprinderii şi/sau unităţii respective, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecție la nivelul întreprinderilor şi/sau unității, în general 4 Planul de securitate şi sănătate al şantierului . Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecție pentru lucrările pe care le execută şi ținând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenorului se transinite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al șantierului, 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenţi, Ele se desfăşoară la inițiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuţiei lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la antreprenori şi subantreprenori. 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanţă), Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securității şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanţii lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezența sau la solicitarea beneficiarului. 8 Şedinţele de securitate şi sănătate în muncă. So pot desfăşura atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar, La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securității și sănătății în muncă de la toți angajatorii și lucrătorii independenți de pe şantier, Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe şantier a măsurilor de prevenire şi protecţie, 9. Îurunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă, Se organizează fie în caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase caferitapun o coordonare sau o intervenție precisă a unor anumiți lucrători, angajatori sau prestatori de'seryicii. 10. Auditul de sistem de management al securității și sănătăţii ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica.neconfoțmitățile, abaterile de la sistemul de management al securității şi sănătății în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acţiunile corective şi preventive necesare Raportul cu acţiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcționarea sistemului. E 27

muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului și are rolul de a identifica și notifica în raportul de audit, toate neconformitățile din domeniul securității şi sănătății în muncă aplicabile şantierului şi activităților care se desfășoară pe acesta, indiferent de organizatorul activităţii la care au fost identificate. Eliminarea neconformităților 12. Înspecţia de securitate și sănătate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanță, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/ITM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă și boli profesionale (în prezent Casa județeană de pensii). Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: contractul, protocolul; înțelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7, PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuției lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecție adecvată a locatarilor și a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense. 8, VERIFICAREA PROIECTULUI Verificarea proiectului se va face la cerinta A si C Infocmit, ing, Cristiana PALADE 28

Numele si prenumele verificatorului atestat ANEXA 2a RETEZAN REMUS Nr. 78 din Calea Lugojului nr.67 Ghiroda conform registru de Tel. +40754020500 E REFERAT & Privind verificarea de calitate la cerinta E a proiectului Proiect Nr. 100 / 68 — MAR 70.A.B — Reabilitare termiă faza LPT] ce face obiectul contractului 1. Date de identificare*: - Proiectant general S.C. PROIECT CRASRL] | - Auditor Energetic Ing. Vasile Olaru - investitor [ Primaria Municipiului Timisoara | - Amplasament: B-dul Calea Martirilor 1989, Nr. 70, Sc. A+B, Timisoara, Județul Timis 17 apr. 2013 | L_ Data prezentarii pentru verificare : 2. Caracteristici principale ale proiectului si ale constructiei | | Pentru proiectul prezentat exista Expertiza Energetica a cladirii si Certificat de | performanta energetica a cladirii nr. 217 / 30.10.2012, Nota energetica 87,08 (C) Pereti exteriori — panouri mari tristrat din beton armat 10 cm Termoizolatie — BCA 12 cm si strat de protectie de 5 cm | Tamplarie exterioara — lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla - Propuneri de eficientizare energetica: ! - inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC sau Aluminiu cu geam termoizolant - peretii exteriori vor fi placati cu un strat suplimentar de termoizolatie 3. Documente care se prezinta la verificare**: - Tema de proiectare - Certificat de urbanism nr. emis de - - Avize obtinute: La proiectantul general ] - Autorizatia de construire: nr. emisa de

- Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere în siguranta la actiunea seismelor, reabilitare termica, extinderi, modernizari, etc.) - Memoriul elaborat de proiectant in care se prezinta solutia propusa pentru respectarea cerintei verificate - Nota de calcul in care se fundamenteaza solutia propusa, programul de calcul si listingul - Alte documente | Raportul de Expertiza Energetica al cladirii Raport de Audit Energetic Certificat de Performanta Energetica a cladirii 4. Concluzii asupra verificarii:*** a) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului b) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator pentru faza verificata, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului, cu urmatoarele conditii obligatorii a fi introduce in proiect, prin grija beneficiarului de catre proiectant: Proiectul este conform. Am primit__4___exemplare redat_4__exemplare Investitor/Proiectant in Hei n tor Tehnic Atestat: n emus Retezan RS - Constructie N tertofcara se pune in siguranta, - Tipurile si caracteristicile constructive: - Dimensiuni - Functie principal - Conditii de amplasament si de vecinatati care au legatura cu cerinta verificat (zona seismic, natura terenului, zona eoliana, etc.) **Şe înscriu documentele prezentate de proiectant si verificate efectiv. In cazul in care documentele prezentate sunt insuficiente se cere proiectantului completarea acestora, fixandu-se un termen. Referatul se completeaza dupa completarea documentatiei. ***Se înscriu numai in situatia specifica (a) sau (b)

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂŢII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUŢIE, CONFORM LEGII NR.10/95 DENUMIREA LUCRĂRII REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Martirilor 1989, nr. 70 SC A+B AMPLASAMENT Jud. Timiş, Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Martirilor 1989 „ar. 70 INVESTITOR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA In conformitate cu : Legea nr.10/1995 " Legea privind calitatea in constructii” C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare si expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a executiei constructiilor, complectat cu Indrumatorul de aplicare MLPTL nr. 77/N/1996 HG nr. 272/1994 referitor la Regulameniul privind controlul de stat in constructii HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in constructii-Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG nr 853/2001 privind infiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii H.G. nr 768/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii HG 278/1994 Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii HBQ456/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie Se stabilesc urmatoarele faze:

1 |Predarea-preluarea amplasamentului PVR B,E N — | 2 |Inspectia suprafetelor curatate inaintea aplicarii termosistemului PVR BE,P Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale 3 materialelor:polistiren, adeziv, dibluri, masa de spaclu, plasa de fibra E+«CQ+P Ce 4 |Verificare trasare cota profil de soclu PVR B,E,P | RE — 5 |Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei PVR+FD BEP, 6 |Inspectia modului de fixare a placilor de polistiren PVLA+FD | BEP, 7 eroarea planeitatii suprafetelor inainte de aplicarea tencuielii PVR BE ecorative LL. 8 |Receptia termosistemului PVR BE va | O |Desfacerea straturi existente la ultimul planseu PVR BE — —— ) 10 Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistiren, ce membrane etc 1 _ —Ţ 11 |Verificarea starii stratului suport pentru termoizolatia noua PVR BEP mt — 12 |Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR BE 13 |Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA BEP, 14 |Verificarea armarii si grosimii sapei inainte de turnare PVR+FD BEP, 15 Verificarea montarii termoizolatiei la intradosul planseului peste PVR+FD BEP subsol 16 |RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR PVR+FD B,E,P,I d— A PVR Proces verbal de recepție PVLA - Proces verbal de lucrari ascunse FD - Proces verbal de faza determinanta CC- Certificat de conformitate P - Proiectant B - Beneficiar E - Executant | - Inspector CQ-Responsabil calitate Conform reglementărilor in vigoare ,executantul şi beneficiarul are obligația de a anunţa cu cel puțin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor. Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligațiilor ce-i revin conform Legii 10-1995. Un exemplar din prezentul program si actele mai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a constructiei." Proiecta GH n SC.P (ECT C&A SRI PRO Executant: Beneficiar

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr.70”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Calea Martirilor 1989, nr.70 ”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 616.026,00 lei (C+M – 536.933,00 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile - 569.579,13 lei. Valoare cheltuieli neeligibile - 46.446,87 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) - 341.747,48 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) - 113.915,825 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) - 113.915,825 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T - 23.223,435 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari - 23.223,435 lei. VICEPRIMAR DAN DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SECRETAR CONSILIER IOAN ZUBAŞCU IOAN COJOCARI ANA GEORGIU

SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac A.G. Ex.1